Minder
Voedselverspilling

Terugdringen van voedselverspilling levert
meer op dan alleen kostenbesparing.

Schuttelaar & Partners

Lancering SIRE campagne tegen voedselverspilling

Op dinsdag 10 februari lanceerde SIRE haar nieuwe campagne tegen voedselverspilling. Schuttelaar & Partners ondersteunt SIRE met PR en communicatie. Tijdens de lancering was onder meer de staatssecretaris van Economische Zaken Sharon Dijksma aanwezig. 

SIRE ontwikkelde speciaal voor deze campagne Kliekipedia.nl waar de consument inspiratie op kan doen om van kliekjes iets lekkers te maken. Ook zijn hier video's te vinden van bekende Nederlanders zoals Anita Witzier en Quintis Ristie waarin zij laten zien hoe zij met kliekjes omgaan. Kliekipedia.nl wordt ondersteund met een TV-commercial, radiocommercial, online campagne, social media en PR. In de TV-commercial worden bekende spots met onder meer Cora van Mora, Petje Pitamientje 'Stom hè (Calvé), Martine Bijl (Hak), Harry Piekema (AH) en Peer Mascini (Melkunie) hergebruikt. Op ludie wijze vraagt SIRE hiermee aandacht voor voedselverspilling bij de consument en reikt via Kliekipedia.nl oplossingen aan om echt in actie te komen. 

Wilt u meer weten over deze campagne of zelf een campagne lanceren rondom het thema voedselverspilling? Neem contact op met Jelle de Jong.

Volg de campagne via Twitter en Facebook. Het persmateriaal inclusief persbericht vindt u hier.

Foto: Links Sharon Dijksma (Staatssecretaris van Economische Zaken) en rechts Imme Rog (Voorzitter SIRE)

Fotografie: Dijkstra B.V.

 

 

 

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van voedselverspilling!