Minder
Voedselverspilling

Terugdringen van voedselverspilling levert
meer op dan alleen kostenbesparing.

Schuttelaar & Partners

Supermarkten in actie tegen voedselverspilling

Alle supermarkten in Nederland, vertegenwoordigd in het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL), hebben afgesproken dit jaar minimaal twee consumentenacties in te zetten om consumenten bewuster te maken van voedselverspilling. Het CBL heeft via haar deelname aan de Alliantie Verduurzaming Voedsel, besloten om op deze wij aandacht te geven aan het thema. Wij zijn erg benieuwd wat er gaat gebeuren en spraken met het CBL.

Marc Jansen van het CBL vertelt het volgende over de actie: "Wij ondersteunen het initiatief waarbij elke supermarktformule twee consumenten acties zal uitvoeren. Dat doen de supermarkten zelf, waarbij CBL bijdraagt door de communicatie hierover te verspreiden." Met het Eetmaatje is Albert Heijn de eerste supermarkt die een actie houdt. 

Wij zijn benieuwd naar de acties van de anderen. Meld ze ons, dan vermelden wij ze in de volgende nieuwsbrief.

 

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van voedselverspilling!